Home Lifestyle Travel Foodies Parenting Review Beauty Sharing

Naik bas!

Assalammualaikum

Sabtu lepas kan...kolin dan anak-anak teringin nak ke kl. Tapi aku memang la malas giler nak drive kan..dengan sesak dan parking yang ntah apa-apa kat kl tu. So penyudahnyer aku naik bas lah dari jinjang utara ke sogo. Kome jangan lah ingat jauh benor..jinjang ke sogo tu. Buat pengetahuan am kome..rumah aku dekat giler ngan jalan kuching dan jalan ipoh. So memang kat bandar ye..

Aku dan anak-anak naik lah bas, RM2.50 sahaja. Aku aje konduktor tu caj sebab budak-budak dia kata tak payah. So bermula lah naik bas, anak-anak aku sikit punye excited lah weh. Maklumlah lahir aje dah ada kereta, tak macam aku dulu-dulu ke hulu hilir naik bas. Maklumlah anak orang susah...

Ok..sampai aje kat sogo tu..lunch hour. Anak-anak aku excited nak makan KFC. Ya Allah, daifnye KFC kat Kompleks Pertama ini. Dengan berbau macam busuk, kotor, meja tak dikemaskan, lantai rupa tak bermop. Aku memang macam nak give up..tapi anak-anak tetap dengan KFC. 

Memang tak macam KFC tempat lain ok. Ko kene order dan bayar dulu. Then beratur untuk ambil pesanan, pesanan akan dibuat pada masa kita bagi resit kat staff dia. Lama ok menunggu. Oh KFC terlepas pandang ke yang kat Kompleks Pertama ini. Dah lah kawasan ini banyak pelancong, malu giler aku. KFC yang ini memang harus ditutup dan direnovate sahaja..Memalukan..

Dan akhirnya kami selesai makan cepat-cepat dan terus ke SOGO. Dalam sogo pulak..mak aiii..ramainyer umat membeli belah. Hamboi hamboi mentang-mentang lah baru dapat gaji ek..Berduyun duyun orang men- shopping tau. 

Aku dan anak-anak hanya lepak-lepak. Pergi ke Jalan TAR tengok-tengok tudung, baju dan mainan. Lagipun pun sabtu kan ada pasar malam. Haa kami pun pergi membeli makanan dan minuman sambil melepak-lepak. 

Tujuan aku ke SOGO hari tu ..hanya untuk NAIK BAS!
sebab anak-anak aku teringin nak NAIK BAS!
best laa sangat kann..NAIK BAS!...(dua tangan di bahu)

moh kita NAIK BAS!!!!!!


budak-budak yang suka naik bas!!

No comments:

Post a Comment

loving me..loving you